Thursday, November 4, 2010

Terima Kasih, ibu ayah. (:

Alhamdulillah, 
dapat jugak jenguk kejap my blog ni even skang tengah busy dengan final exam. huhu. setelah penat otak ku memerah untuk menjawab paper math (calculus III for engineers) tadi, aku ambil sedikit masaku untuk update my post. even skang still sedih dengan paper tadi, tapi aku yakin semua ini ada hikmahnya. ALLAH lebih mengetahuinya.. (:


sedang aku duduk² di bilikku sambil mendengar lagu Terima Kasih Ibu Ayah by HIJJAZ teringat ku kepada kedua orang tuaku. aku rindu untuk menatap wajah mereka. Wajah yang menaikkan semangatku untuk terus berjaya, wajah yang sering menjadi sumber inspirasiku. 

teringat dulu masa kecik², aku memang budak yang NAKAL. hehe. memang nakal, degil. Alhamdulillah, kedua ibu bapaku telah mendidik ku dengan baik, ALHAMDULILLAH. dulu semua jenis rotan aku dah rase, hehe.. okay, memang super duper sakitnya. memang patut pun aku kena rotan sebab kedegilanku, tak dengar kata. tapi dengan ROTAN itu lah telah membentuk ku jadi yang lebih baik, jadi seorang umat islam yang tak lupa akan tanggungjawabnya. insyaAllah. (walaupun aku belum jadi yg terbaik).


teringat satu peristiwa aku kena rotan dengan ibuku, akibat LAMBAT mengerjakan solat asar. huhu, aku kuar bermain bersama temanku dan hampir pukul 6.40 pm baru aku pulang ke rumah. ketika itu umurku dalam lingkungan 10-11 tahun. sebaik sahaja aku bukak pintu rumah ibuku bertanya " dah solat asar belum? " aku pun menjawab dengan terkial² " err, belum lagi maa.." ibu pun cakap "ko tau tak dah pukul bape skang? , asar masuk pukul bape? tau taaaaak? " tak sempat aku membalasnye " piaaaaaaap! " hehe, ape lagi menangis tak berlagu laaah. sakit kott. memang patut pun kena rotan, sape suruh degil sangat. hehe. :P


dah banyak kali dah aku kena rotan dengan ibu dan ayah aku. huhu. sebab degil sangat. tapi alhamdulillah la, ibu dan ayahku telah MENDIDIK ku dengan baik. aku sangat bersyukur. kami 5 orang adik beradik di didik dengan baik, sama je semua. tanpa didikan yang sebegitu, mungkin aku tak tahu solat, tak kenal Al-Quran dan perkara² wajib lain yang di tuntut oleh ISLAM. terima kasih maa, ayah. TERIMA KASIH




ini lah maa dan ayahku yang ku sayangi.  (:


Ya ALLAH. kau ampunkan lah dosa kedua ibu bapaku Ya ALLAH. Kau ampunkanlah dosa kami. Kau panjangkan lah umur kedua ibu bapaku. Kau tunjukkan lah kami jalan yang benar, Kau tetapkan lah iman kami. semoga kami sentiasa berada di dalam keredhaan-Mu Ya ALLAH.  ameen~





No comments:

Post a Comment

bait² keinsafan