Thursday, October 21, 2010

♥.W.A.N.I.T.A.♥



 

Wanita ibarat Epal.

Epal yang tidak berkualiti amat mudah di perolehi kerana ia berguguran di tanah.

 Tapi epal yang tak mampu di beli berada di puncak.

  Susah di petik, susah di gapai.

Terkadang epal itu risau,
kenapa la diriku belum di petik?

Lantas ia merendahkan martabatnya
dan mengugurkan diri menyembah tanah.

Sedangkan ia sebenarnya Allah jadikan begitu tinggi martabatnya,
sehingga tidak ada sesiapa berani memetiknya.

Hanya pemuda yang benar-benar hebat sahaja yang mampu.

Mungkin bukan di dunia tapi di akhirat?

Biarlah jodoh bukan di dunia asalkan cinta Ilahi mengiringi..  (:



ada kawan² aku yang tanya, kenapa ko nak stil single? even ade yg suka kat ko. tp ko wat taktau jerk ngan budak tu. tapi aku hanya mampu tersenyum je menjawab pertanyaan mereka. yep, aku hanya tersenyum tanpa membalas apa². dulu aku mungkin sedih, and my status on that time : i'm single but not available. tapi setelah itu baru aku sedar, rupanya Allah sayangkan aku, Allah pelihara aku dari cinta seorang lelaki. cinta yg hanya manis buat seketika and buat kita terleka. lantas hati yang menjadi mangsa. 

tapi di manakah aku ketika itu? mencari cinta yg tak pasti? cinta yg seketika cuma? sedarlah wahai diri, sesungguhnya cinta yg sejati itu adalah cinta yang kekal dan abadi. cinta yang tiada keraguan. tiada tipu muslihat. 

bila kerap di tanya oleh teman² ku, lantas aku menjawab. "... aku nak bercinta selepas kahwin, aku nak bercinta dengan suami aku. aku nak merasai nikmat cinta itu. cinta suamiku, yang pasti halalnya..." 


wallahualam. 

No comments:

Post a Comment

bait² keinsafan